nuffnang

Followers

xchngelink

Thursday, February 10, 2011

Peristiwa Valentine Day









Valentine day 3 hari lagi.Semua orang tahu tentang hari ni.Menjadi suatu kewajipan ke untuk kita semua meraikan valentine day ni?Sebenarnyer budaya tu tak ada dalam ugama kita,cuma suatu ikutan dari budaya orang2 kristian.

Teringat saya pada seorang kenalan bila sentuh tentang valentine day ni.Kenalan lelaki yang saya kenal melalui email 7 tahun lepas.Berkerjaya bagus di kl.Tapi tak tahu dia di mana sekarang,dah lost contact dengan dia.Kisah ni dia ceritakan pada saya atas rasa kesal dia.Saya tuliskan di sini untuk tatapan semua sempena di hari jumaat yang mulia ini.

1.14.2.200? valentine day...after candle light dinner gf dia serah jiwa dan raga.fuyoooo....pewitt...pewittt...
2.14.4.200?dua bulan kemudian,gf dia...uwekk...uwekk..uwekk....pregnant.
3.Tak bersedia nak kawin diaorang pegi buang baby tu.
4.Last-last diaorang tak kawin pun.Dia cakap diaorang bukan tak nak kawin tapi dah di takdirkan diaorang memang tak ada jodoh.
5.Dia cakap dia memang menyesal sangat2.Dia menyesal sebab dah buat banyak dosa.Dosa berzina dan dosa buang anak sendiri.Bila malam dia selalu teringat2 dosa dia tu...

Cinta mati kita,kita simpan dalam hati kita.Rindu setengah mati kita,kita tanggung sendiri.Perlu ke kita rai cinta kita tu dengan cara yang tidak betul?Rai kan cinta kita dengan ikatan perkahwinan yang sah.Jaga diri kita jangan buat onar dan dosa.Ingat akibat dan dosa nyer.





2 comments:

  1. hari berkasih sayang kononnya...yg untung tokey2 jual bunga,tokey2 cokelat,restoren..yg untung jugak pakwe2..yg terkulai layu awek2 yg singkat pikiran...iblis bersorak gembira

    ReplyDelete
  2. mentaliti diorg kadang2 sebab publisiti meluas sgt.kdg2 budak2 sekolah pun da pandai bab2 valentine nih.

    ReplyDelete