nuffnang

Followers

xchngelink

Wednesday, March 2, 2011

Mintak Derma atau Mintak Sedekah




Dah lama tak tulis entri.Sibuk dengan aktiviti dan juga keluarga.Anak yang duduk kat JB datang bercuti seminggu.Rindu kata nyer.Sekarang,masa saya tulis entri ni dia menghantar adiknyer ke kelas tuisyen.

Suami tak ada hari ni.Boss dia panggil meeting kat kl.Sebenarnyer dia cakap kat saya,dia boring sangat bila ada meeting.Asyik membincang dan membahaskan mende yang sama tapi apa pun tarak lepas tu...hehehe.Bos dia pernah jadi orang besar kat satu hotel five star.Semua orang tahu pasal hotel tu,tapi bila dia resign,dan jadi bos suami saya....dia kedekut nak turunkan kepakaran dia pada sesiapapun.Dia nak simpan bawa bekal kat akhirat kot...hahaha...macam-macam manusia ni.

Ibarat kelapa tua,lagi tua lagi banyak santan nyer,yer tak???Apa salah nyer kalau kita ada ilmu kita turun kan je secara percuma untuk orang2 yang memerlukan ....Mana nak jumpa mende2 yang percuma zaman sekarang ni kan?Masuk tandas pun kena bayar,hinggala kita nak dengar ceramah2 ugama semuanyer kena bayar dan tak akan di bagi percuma sahaja.







Mana2 saya pergi sekarang ni pasti terjumpa dengan budak2 tahfiz.Diaorang ni bukan lagi menjual barang2,tapi mintak duit terus dengan kita.Ada syarat lagi,mesti sepuluh ringgit.Saya tak tahu apa masalah diaorg ni,tapi saya kesian tengok budak2 ni.Tak kira siang,malam atau waktu maghrib ada je kelibat diaorg ni.Kadang2 nampak macam malu2 je.

Yang hairan nyer bila di tanya semuanyer datang dari YAN KEDAH.Saya tak pernah pulak terjumpa budak2 tahfiz yang datang nyer dari pahang,trengganu atau kelantan...Tak paham saya...








No comments:

Post a Comment