nuffnang

Followers

xchngelink

Monday, March 7, 2011

KERJA



Salam semua.....susah hati pulak memikirkan anak sorang ni.Tetiba je pulak berhenti kerja.Tekanan dan diskriminasi di tempat kerja katanyer.Memandangkan dia pekerja yang mahir dan bertanggungjawab mudah2an dia cepat dapat kerja baru yang lebih baik.

Bila anak ni ada kat rumah tak la rasa sunyi sangat kami.Rasa seronok pulak nak masak sebab ada orang yang nak makan.Tak la macam selalu,bila masak je tak habis,takde orang nak makan.Last2 buang je ke dalam tong sampah.





Dah seminggu dia kat rumah ni.Mula2 dia tak cakap pun dah berhenti,takut kena marah agaknyer.Tapi semalam bila dia tak gaduh pun nak balik,kami dah rasa lain macam dan akhirnyer dia mengaku.Mmmm...ntah la,hanya dia yang tau dan rasa semua masalah dia di tempat kerja,bukan kita yer tak...

Dalam hati doa saya semoga dia cepat dapat kerja.Mana tak nyer,kita jadi mak bapak memang risau pikirkan masa depan anak2 ni.Dia sendiri tentu la amat risau memandangkan dari raut wajahnyer yang tak happy.Agaknyer di sebabkan dia masih bujang dan tak ada komitmen pada sesiapa,itu sebabnyer dia tak rasa takut nak berhenti kerja kot.





Tak tahu nak tulis apa lagi,tapi tahniah la pada yang menang pilihanraya dun kerdau dan merlimau.Sebagai pemimpin yang di pilih oleh rakyat,jalankan la tanggungjawab anda sebaiknyer.











No comments:

Post a Comment